Lokale verenigingen

Bonden en brancheverenigingen

Stichtingen

Overheden en ondersteuningsorganisaties

Juridisch advies of vragen?

Bel voor persoonlijk advies:

E-mail ons voor meer informatie: info@verenigingenrecht.nl

Over de Nederlandse Stichting voor Vereniging en Recht

Het predicaat

Referenties

Juridisch advies of vragen?

Bel voor persoonlijk advies:

E-mail ons voor meer informatie: info@verenigingenrecht.nl

Juridisch advies t.b.v. verenigingsondersteuning

DE MEEST COMPLETE JURIDISCHE DIENSTVERLENING VOOR OVERHEDEN EN ONDERSTEUNINGSORGANISATIES

Alle gemeenten en (al dan niet gemeentelijke) ondersteuningsorganisaties kunnen bij ons terecht voor informatie, juridisch advies of rechtsbijstand ten behoeve van de eigen organisatie en/of de ondersteuning aan verenigingen en stichtingen. Wij verzorgen ook thema-avonden en trainingen.

Aansluiting bij Vereniging en Recht (voordeelpakket)

Voor een vaste jaarbijdrage (zie onder) kunt u doorlopend gebruik maken van onze expertise. Ook kunt u verenigingen/stichtingen die u wenst te ondersteunen dan gebruik laten maken van onze diensten.

Al onze diensten worden uitgevoerd door ervaren juristen met universitaire titel.

Wij bieden o.a. de volgende ondersteuning:

• uitleg over wet- en regelgeving (bestuursrecht, omgevingsrecht, arbeidsrecht, rechtspersonenrecht, vastgoedrecht, aansprakelijkheidsrecht)
  • het opstellen van brieven en juridische documenten
  • het opstellen van een (maatwerk-)overeenkomst
  • aanwezigheid bij besprekingen
  • bijstand bij onderhandelingen
  • juridische bijstand en/of procesvertegenwoordiging bij gerechtelijke proceduresin arbeidszaken, huurzaken en kantonrechterzaken tot € 25.000,-
  • het opstellen van andere maatwerk documenten en correspondentie

Via ons kan een beroep worden gedaan op advocatenbijstand bij overige zaken tegen speciaal kortingstarief (variërend van 15 tot 25%). In sommige gevallen is een no cure no pay afspraak mogelijk.

Wij werken samen met o.a.:

• Brantjes advocaten te Amsterdam (arbeidsrecht, sportrecht)
  • Houtsmuller Boitelle advocaten te Hilversum (verenigingsrecht, bestuursrecht)
  • Wildeboer advocaten te Rotterdam (letselschade advocaten)
  • THL advocaten te Rotterdam (huur- en vastgoed recht).

JAARBIJDRAGE VOORDEELPAKKET BIJ AANSLUITING (2024)

De jaarbijdrage voor aansluiting bij Vereniging en Recht bedraagt € 1.050,- (excl. btw).

De eenmalige inschrijvingskosten bedragen € 20,-.

De aansluiting bij onze stichting loopt het volgende jaar automatisch door, tenzij uw organisatie voor 1 december schriftelijk opzegt.

Binnen de jaarbijdrage is de dienstverlening gemaximeerd tot 10 uur/jaar.

OVERIGE VOORWAARDEN BIJ AANSLUITING

Per kwartaal wordt een overzicht verstrekt van de gebruikte uren en het urensaldo. Niet gebruikte uren in enig jaar kunnen bij voortzetting van de aansluiting eenmaal worden doorgeschoven naar het daaropvolgende jaar.

Meeruren verzorgen wij voor € 125,-/uur (excl. btw) en voor advocatenbijstand bij overige zaken kunt u gebruik maken van een speciaal kortingstarief (variërend van 15 tot 25%) bij de bij Vereniging en Recht aangesloten kantoren.

Bij opzegging van de aansluiting komt het (resterende) urensaldo te vervallen.

Voor niet bij ons aangesloten organisaties verrichten wij onze diensten tegen een uurtarief.

Op de dienstverlening zijn de algemene voorwaarden van toepassing

Vragen over onze dienstverlening?

Neem vandaag nog contact op met Vereniging en Recht en kijk wat wij voor uw organisatie kunnen betekenen.

Deze organisaties gingen u voor