Lokale verenigingen

Bonden en brancheverenigingen

Stichtingen

Overheden en ondersteuningsorganisaties

Juridisch advies of vragen?

Bel voor persoonlijk advies:

E-mail ons voor meer informatie: info@verenigingenrecht.nl

Over de Nederlandse Stichting voor Vereniging en Recht

Het predicaat

Referenties

Juridisch advies of vragen?

Bel voor persoonlijk advies:

E-mail ons voor meer informatie: info@verenigingenrecht.nl

Het predicaat Goed Bestuurd

Met het predicaat Goed Bestuurd kunt u laten zien dat u als bestuur uw bestuurlijke zaken goed op orde heeft. Dit is zeker met de nieuwe Wet bestuur en toezicht rechtspersonen (WBTR) heel belangrijk!

Hoe komt u in aanmerking voor het predicaat Goed Bestuurd?

Het predicaat Goed Bestuurd is exclusief voor de bij de Nederlandse Stichting voor Vereniging en Recht aangesloten organisaties die hebben aangetoond dat zij

• voldoen aan de geldende wet- en regelgeving, waaronder de WBTR;
  • de juridische en financiële risico’s voor het bestuur en de organisatie goed hebben afgedekt.

Wij controleren voor u of uw organisatie voldoet aan de geldende wet- en regelgeving en of u de juridische en financiële risico’s voor uw bestuur en uw vereniging goed heeft afgedekt. Als het nodig is doen wij u aanbevelingen. Als alles in orde is (indien nodig na het opvolgen van onze aanbevelingen) verlenen wij uw vereniging het predicaat “Goed Bestuurd”.

Het predicaat “Goed Bestuurd” kunt u vervolgens duidelijk zichtbaar maken, op uw briefpapier en op de website. Dit is niet alleen een goede PR naar uw leden, maar ook voor toekomstige leden, nieuwe bestuursleden, sponsors, subsidieverstrekkers en controlerende instanties.

Laat zien dat u uw zaken op orde heeft

Sluit u vandaag nog aan bij de Nederlandse Stichting voor Vereniging en Recht en kom in aanmerking voor het pedicaat Goed Bestuurd en ontvang direct juridisch advies.

Voordeelpakket

Deze organisaties gingen u voor